post-header-photo

Business Boost, Kevin Spacy, John de Mol en meer in de Ahoy op 29 november 2017

Doordat ik bij TRES werk, TRES ieder jaar Trendship organiseerde ( inmiddels is dit evenement overgenomen door NDC ), mochten wij als werknemers ook aanwezig zijn. Een aantal sprekers op een groot podium, schermen erachter, boeiende verhalen en na de tijd coole gadgets bekijken op de playground, met een biertje erbij. Geweldig dat er zoiets in het noorden georganiseerd wordt en het heeft ervoor gezorgd dat ik ook online in de gaten probeer te houden wat voor andere events er zijn. Zijn er goede sprekers? Is het interessant / van toepassing op mijn werk en kan ik daar wat mee doen? Is het betaalbaar? Zo ben ik dus 2x bij een event van Microsoft geweest en vorig jaar bij inspiration360 in de Ziggodome (link). Grote namen als Richard Branson, Al Gore. Nog extra kaartjes gewonnen, zodat ik ook nog wat collega’s mee kon nemen, helemaal top natuurlijk!

Zo kwam ik via Facebook (of via de mail) dit event tegen, Business Boost, met Kevin Spacy, John de Mol, Pieter Zwart ( van Coolblue, daar zijn 2 collega’s en ik ook nog eens geweest ) en Jitse Groen ( van Takeaway.nl ). De betaalbare ticket is voor een hoge zitplaats in de Ahoy, wat er verteld wordt is misschien niet echt iets waar ik mee kan, maar ik wil wel eens horen wat ze te melden hebben. En ik kan zeggen dat ik ze in levende lijve gezien heb.

En dan gaat het toch anders dan verwacht. Ongeveer een maand voor het event komt naar buiten dat Kevin Spacy dingen heeft gedaan die niet horen. Hij zou een verhaal houden over het populaire House of Cards en hoe de serie van invloed is geweest op het succes van videoplatform Netflix. De organisatie heeft besloten om hem niet te laten komen/spreken. Hoewel ik de serie niet volg (maar natuurlijk wel weet dat de serie met Frank Underwood vet populair is) ken ik Kevin van de tijd dat ik nog video’s/dvd’s huurde van Videoland. K-Pax vond ik een fantastische film. Google X topman Mo Gawdat en ondernemers Aart van Veller (Vandebron) en Hugo de Koning (Young Capital) zijn toegevoegd aan de line-up.

De setting wordt uitgebreid, ook Chad Hurley, die samen met 2 PayPal collega’s in 2005 Youtube opgestart heeft, gaat een verhaal houden en  Matt Simons gaat niet alleen zingen, maar ook vertellen  hoe hij via Nederland de wereld veroverd heeft.

Tenminste, dat was de bedoeling. De donderdag van tevoren begon ‘s middags ineens mijn neus flink te lopen en de volgende dag heb ik een fikse verkoudheid te pakken, inclusief hoestaanvallen. Stevig genoeg om er een binnenzitters-weekend van te maken en zaterdag (met pijn in het hart) te besluiten om mijn kaartje via Ticketswap dan maar te verkopen. Ik heb er nog over gedubt, en dat is maar goed ook, want in de tussentijd krijg ik een mail van Businessboost dat ik een gratis upgrade heb gekregen, waardoor mijn “oude” kaartje ongeldig is geworden. Had ik die nu verkocht, dan had die persoon er niets aan gehad (dat had ik via Ticketswap dan wel weer gefixt, maar goed, extra gedoe). Mijn kaartje van 47 euro is nu ineens goed voor een plaats waar je anders 137.50 voor neer had geteld. Degene die mijn  kaartje koopt heeft dus extra mazzel!

Maandag krijg ik bericht dat mijn kaartje verkocht is. Ik hoop dat Tess Loor een fijne avond gehad heeft.

Vandaag (3 december) nog even gekeken, via de pagina van Business Boost de aftermovie en nog 3 filmpjes:

Via Youtube-kanaal De Ondernemer:

Pieter Zwart (Coolblue)

John de Mol

Mo Gawdat van Google X